Här har vi samlat lite frågor och svar kopplat till den medlemsundersökning som Verian genomför på uppdrag av Bilkåren under 2025.
Vem genomför undersökningen?
Vi har anlitat Verian för genomför själva undersökningen samt sammanställning och analys av resultaten som framkommer. Vi samarbetade med samma bolag förra gången vi gjorde en undersökning 2022.
Under vilken tidsperiod genomförs undersökningen?
Mellan den 5 maj och 19 maj.
Varför genomför Bilkåren en medlemsundersökning?
Vår första medlemsundersökning genomfördes 2022 och nu vill vi göra en uppföljning. Vår organisation bygger på medlemmars engagemang. För att fortsätta utveckla vår gemensamma organisation vill vi ha så bra förutsättningar som möjligt. En viktig insats i det är att få många medlemmars input och synpunkter.
Vad kommer undersökningens resultat användas till?
Vi kommer använda resultatet till vårt fortsätta utvecklingsarbete. Lära oss vad vi kan göra bättre. Fortsätta förstärka det vi redan gör bra och använda insikter och analyser på så sätt att vi stärker vår organisation, kårer, medlemmar och verksamhet.
Vilka bjuds in till undersökningen?
Varje medlem som per den 25 april 2025 har betalt sin medlemsavgift för 2025.
Hur och när skickas undersökningen ut?
Verian kommer att påbörja utskicket den 5 maj. Primärt via e-post. Har vi inte din e-postadress skickas det via sms, har vi inga kontaktuppgifter till dig skickas ett fysiskt brev med inbjudan. Påminnelse om undersökningen kan komma att skickas via samma kanaler. Avsändaren kommer alltså att vara Verian.
Hur genomförs undersökningen?
Du bjuds in till en digital enkät.
Hur lång tid tar det att genomföra undersökningen?
Räkna med ca 15 minuter.
Vad gör jag om jag har problem med att genomföra undersökningen?
Kontakta vår projektledare på Verian, Manfred Löwgren på manfred.lowgren@veriangroup.com eller telefon XXXX
Jag har inte fått någon inbjudan, vad bör jag göra?
Titta om det möjligtvis fastnat i skräpposten. Annars kontakta vår projektledare ovan.
Jag har fler frågor som inte besvaras här, vem kan jag kontakta?
Skicka ett mejl till kansliet@bilkaren.se så följer vi upp det så snabbt vi hinner.